Inledning
I en nylig matematiktest modtog 40 studerende forskellige karakterer. Vi vil i denne artikel se nærmere på karakterfordelingen og bruge tavlepoint som en metode til at visualisere resultatet. Derudover vil vi besvare to spørgsmål: (a) Hvor mange studerende opnåede karakterer svarende til eller over 7? (b) Hvor mange studerende opnåede karakterer under 4?
Tavlediagram
For at kunne analysere karakterfordelingen i testen har vi udarbejdet et tavlediagram med hjælp fra tally marks-metoden.
Karakter | Tavlepoint |
---|---|
1 | |||| |
2 | |||||| |
3 | ||||||| |
4 | |||||||||| |
5 | |||||||||||||| |
6 | |||||||||||||||||||||| |
7 | |||||||||||||||||||||||||||||| |
8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||| |
9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| |
10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| |
Resultater og analyse
Antal studerende med karakterer svarende til eller over 7
For at finde ud af, hvor mange studerende der opnåede karakterer svarende til eller over 7, tæller vi antallet af tally marks fra 7 og opefter. Ved at se på vores tavlediagram kan vi konstatere, at der er 65 tally marks. Da hver enkelt tally mark repræsenterer en studerende, kan vi konkludere, at 65 studerende opnåede karakterer svarende til eller over 7.
Antal studerende med karakterer under 4
For at finde ud af, hvor mange studerende der opnåede karakterer under 4, tæller vi antallet af tally marks fra 1 til 3. Ved at se på vores tavlediagram kan vi konstatere, at der er 20 tally marks. Derfor kan vi konkludere, at 20 studerende opnåede karakterer under 4.
Konklusion
Resultaterne af karakterfordelingen i denne matematiktest viser, at størstedelen af studerende (65 ud af 40) opnåede karakterer svarende til eller over 7. På den anden side opnåede 20 studerende karakterer under 4. Disse resultater kan bruges af lærere og skoleadministrationen til at identificere områder, hvor der er behov for yderligere undervisning eller støtte til studerende.
Reference
Statistik, tally marks – illustrationer. Hentet fra: https://www.statbunker.com/learn/tally._marks/images/illustration.jpg
Ofte stillede spørgsmål
Hvad er formålet med at arrangere karaktererne i en tabel ved hjælp af stregmarkeringer?
Hvad betyder det, hvis der er flere stregmarkeringer ved siden af hinanden i en række?
Hvor mange elever fik et resultat på 7 eller derover?
Hvordan bestemmes antallet af elever, der fik et resultat under 4?
Hvad er det samlede antal elever?
Hvilken karakter nåede flest elever?
Hvilken karakter blev opnået af færrest elever?
Hvad er karakterfordelingen mellem 4 og 6?
Hvad er det samlede antal elever, der opnåede karakteren 5 eller derover?
Er der nogen elever, der opnåede karakteren 2?
Andre populære artikler: Table of 31 – en dybdegående gennemgang af multiplikationstabel for 31 • CXCIX Romertal • MCDI Romertal: En dybdegående introduktion til en historisk talnotation • Hvordan man skriver 2/3 × 1/5 som en brøk: • 92 i Romertal • Cos 840 Degrees • Dybdegående forståelse af eksponenter • Find værdien af den ukendte ydre vinkel x i følgende diagrammer: • Meter til Inch Calculator • LCM af 6 og 20 – Find den mindste fællesnævner • Er 1013 et primtal? • Hvad er 0,24 som procentdel? • Reflections Worksheets: En dybdegående undersøgelse • Positive heltal: En udtømmende guide • Løsning af problemerne givet i Eksempel 1 • Længden af AB på en tangent til en cirkel • Find afstanden mellem punkterne M (6, 16) og Z (-1, 14) til nærmeste decimal. • Factorer af 3025 • Dybdegående graftegning af lineære ligninger i to variabler • Natural Numbers
Andre populære artikler: Difference of Cubes Formula • Factors of 140: Dybdegående forståelse og beregninger • Hvad er 14/3 som et blandet tal? • Cube af et tal, der ender på 7, vil ende med cifret 3. • LCM af 3 og 8 – Hvad er den mindste fællesnævner? • Find summen af heltal fra 1 til 500, der er multiplum af 2 eller 5 • Reciprokal identitet i trigonometri: En dybdegående forståelse • Nummernavne 1 til 10 • CDIV Roman Numerals • 120 i binært – en dybdegående forklaring på binær repræsentation • Line AB indeholder punkterne A(4, 5) og B(9, 7) • Perfecte tal – Dybdegående artikel • LCM of 3, 6 og 9 • Relations og funktioner • The Moons Path around Earth • Algebraformler Klasse 6 • The diagonals of a rhombus are 7.5 cm and 12 cm. Find its area. • En cylindrisk blyantspidser med konisk spids • The diameter of a wheel is 1.26 cm. What is the distance covered in 500 revolutions?